Sprawa jest następująca: czułość hamulców przedniej osi w samochodzie jest różna - objawia się to tym, że jeśli przyhamuję na śliskiej nawierzchni lub piaseczku to działanie ABSu z prawym kole jest natychmiastowe, hamulec jest jakby czulszy..
Tarcze i klocki wymieniane jakieś 8 tys km temu, siła hamowania na rolkach jednakowa, hamulce były na wszelki wypadek odpowietrzane i dalej to samo..
noogi, Myślę,że taki objaw może być spowodowany różną jakością bieżnika na przednich kołach.Prawe koło ma bieżnik ,nazwijmy go "ostrzejszy"i wcześniej próbuje się zablokować i na tą próbę reaguje czujnik ABS-u nie pozwalając na to.
działanie ABSu z prawym kole jest natychmiastowe, hamulec jest jakby czulszy
a powtarza sie to regularnie, czy czasem tylko?
i czy jestes pewien, ze warunki (przyczepnosc) dla obu kol byly z grubsza takie same?
bo jesli testowales na drodze, to zazwyczaj z prawej strony piachu jest wiecej, jesli juz jest, czy tez jest troche bardziej oblodzone
noogi, Ale w sumie to nic złego się nie dzieje,wręcz przeciwnie.ABS działa prawidłowo,zwalnia siłę hamowania na kole,które chce się zablokować.Nie masz się czego obawiać,wszystko działa jak należy.
Ja zauważyłem takie zjawisko już dawno i nie tylko w Octavii.Też sprawdzałem wszystko,zamieniałem tarcze itd.Bez efektu.Doszedłem do wniosku,że bardziej jest obciążona strona lewa w aucie(praktycznie jeżdżę sam)i stąd lepsza przyczepność koła z lewej strony.Prawa strona jest wtedy nie dociążona.Taka jest moja teoria.
Komentarz